Assegurances tradicionals VS Assegurances de venta directa.
Avui intentarem fem una comparativa entre dues formes d’assegurar, la de les assegurances tradicionals amb companyies de renom o les assegurances online i telefòniques. Descobrirem els pros i contres de cada una de les opcions.
Des de 1995, amb l’entrada de Linea Directa (perdona que insista….) neix una forma d’assegurament basada en la comunicació directa entre client i companyia; amb fortes inversions amb publicitat i l’eliminació d’agències, sucursals i oficines; abarateixen despeses i per norma general els hi permet oferir millors preus que les asseguradores tradicionals.
Les asseguradores tradicionals per contra, basen el negoci en la xarxa d’agents. La figura del conegut o parent amb el maletí i els bolis que s’ha dedicat sempre a portar les assegurances de la família.
L’agent o corredor no és més que un intermediari que fa de nexe entre la companyia asseguradora i el client, ja que un contracte d’assegurança es molt complex i necessites d’uns coneixements i una terminologia que el client habitualment no té. Prova d’això és que les companyies de venta directa es basen en productes “massificats” com assegurances de casa i cotxe, ja que a l’hora d’assegurar coses més complexes com industries o empreses es necessita un cert nivell en la matèria.
També cal comentar que per antiguitat les companyies asseguradores tradicionals acostumen a tenir millors i més complertes xarxes pericials i de tallers o reparadors.
Les asseguradores de venta directa presumeixen de rapidesa de gestió, ja que la comunicació es directa amb companyia, cosa que agilitza gestions i elimina intermediaris; però s’ha d’estar atent a l’hora de per exemple, notificar un sinistre, a vegades la cobertura o no cobertura del mateix dependrà de la forma en que es declari. En la meva discreta opinió, si es vol abaratir despeses excloent la figura de l’agent o corredor d’assegurances i portar-s’ho un mateix, és totalment lícit, però cal estar disposat a llegir i entendre el producte que hem contractat.
Finalment les companyies tradicionals han vist el gran negoci que pot generar aquesta forma d’assegurament i han tret les seves pròpies asseguradores “low cost” per omplir aquest buit de mercat. Així, MAPFRE, ha creat VERTI; AXA, a DIRECT SEGUROS; LIBERTY es la matriu de GENESIS o ALLIANZ ha creat FENIX. Les garanties, sobre el paper són les mateixes, un cop llegeixes el contracte hi ha grans diferències entre elles.
Així, a mode de conclusió no penso demonitzar l’assegurança online, si hem de fer amb algú, ho farem amb les assegurances bancàries, però això será en un altre post. Crec que les assegurances del CLICK són ràpides i econòmiques i evidentment omplen un mercat, això si… com diuen els avis “no existeixen els duros a quatre peles” si són més econòmiques és perquè ets tu qui assumeixes el risc de fer malament l’assegurança i seràs tu qui discutirà directament amb una asseguradora quan tinguis un problema i si… això es mereix un bon descompte.
Salutacions i bona setmana!